- Сторінка класовода
- ДПА 2016
- ГПД
- Атестаційний вісник
- БІБЛІОТЕКА online
Новини освіти [0] |
Для батьків [8] |
Безпека життєдіяльності [10] |
Соціальний педагог [2] |
Психолог інформує [2] |
Тема: «У квітах барвінку наша поетеса – Леся Українка» Просмотров: 977 Рейтинг: 0.0 |
Урок української мови в 3-му класі на тему "Вправи на визначення роду іменників. Спостереження за родовими закінченнями іменників" Просмотров: 1601 Рейтинг: 5.0 |
Урок позакласного читання в 3 – му класі "Похвала книгам" Просмотров: 2629 Рейтинг: 5.0 |
Програма вебінарів від видаництва "Ранок". Зимова сесія 2017 Просмотров: 3332 Рейтинг: 5.0 |
- Організація роботи
- Обдаровані діти
- Гуртки
- Участь у КОНКУРСАХ
- Участь у ПРОЕКТАХ
Головна » Статті » Для батьків |
Як розмовляти з дітьми та учнями про «Небесну сотню»?Ми переживаємо надзвичайно трагічні події, пов'язані з жорстоким вбивством Героїв Майдану – «Небесної сотні». Кожен з нас пережив події на Майдані чи своєю особистою присутністю, чи в соціальній мережі, чи волонтером в медичній службі… Для тих з нас, хто втратив близьку людину, або маємо знайомих, які втратили когось, думки та розмови про цих людей та ці події викликають сильні емоції. Обговорювати «Небесну сотню» та трагічні події на Майдані не є легким завданням. Нам необхідно керувати дуже тяжкими емоціями. Одночасно, працюючи з дітьми та учнями, ми зобов'язані передавати відомості та факти про надзвичайно трагічну подію. Цими днями ми чуємо: «Я хочу обговорити з моїми дітьми чи учнями – що сталося в ці дні, але не знаю, з чого почати.??» Наступні поради підготовлені для того, щоб допомогти Тобі в бесідах з дітьми та учнями про «Небесну сотню» й трагічні події на Майдані. Розмовляючи про «Небесну сотню», слухай що говорять діти та учніДеякі діти та учні захочуть поговорити про подробиці подій на Майдані, а деякі не схочуть. Обидві реакції поширені та є нормальними. Якщо діти та учні хочуть розмовляти, важливо забезпечити дітям безпечне та комфортне середовище, в якому вони могли б поділитися своїми спогадами, переконаннями і питаннями. Активно
Якщо хтось з дітей чи учнів не хоче обговорювати події та пережиття, не змушуй їх до цього. Спостерігай за ними і дай їм зрозуміти, що коли вони будуть готові, Ти будеш готова їх вислухати. Розмовляючи про «Небесну сотню» не уникай важких темЗрозуміло, що часто батьки, учителі та вихователі не хочуть викликати занепокоєння і страх у дітей, учнів чи вихованців. Це часто призводить до того, що ми ухиляємося від важких розмов, які, на нашу думку, можуть спровокувати негативні емоції. Пам'ятаймо, що занепокоєння та стурбованість, викликані самими трагічними подіями, пов'язаними з «Небесною сотню», а не розмовами про них. Навпаки, розмови здатні заспокоїти дітей і учнів. Ухиляючись від важких розмов про «Небесну сотню», ми можемо викликати ще більше схвильованості чи стурбованості. Запропонуй дітям та учням розпочати розмову відкритими питаннями, як наприклад: «Що б ви хотіли знати про Небесну сотню?» або «Чому ми кажемо, що герої не вмирають?» Нехай зацікавлення і думки дітей та учнів ведуть розмову. Використовуй мову, яка відповідає віку дітей та учнів і звертай особливу увагу на тон свого голосу, запевняючи дітей, що вони в безпеці. Дай дітям і учням можливість більш глибоко висловити занепокоєння з приводу подій, які увіковічнили «Небесну сотню» і наслідків цих подій. Відповідай на питання про «Небесну сотню» чесно, відкрито та фактамиДитяче та учнівське розуміння приходить з численних навколишніх джерел – їхні сім'ї, школи, друзі і ЗМІ. Як це часто буває, коли є велика кількість інформації, джерела можуть іноді суперечити одне одному. Важливо, щоб відповідаючи на запитання дітей про те, що сталося, ми керувалися основними фактами і вказували їм на надійні джерела інформації для подальших досліджень. При обговоренні «Небесної сотні» будь готова, що Твої діти та учні задаватимуть питання про смерть, і Тобі доведеться відповісти на ці питання чесно, враховуючи вікові особливості дітей та учнів. Від нас, учителів, не вимагається, щоб ми знали відповіді на всі запитання. Події, які передували увіковічненню «Небесної сотні» є неймовірно складними, з наслідками, які все ще розвиваються і будуть розвиватися. Якщо Ти не можеш відповісти на запитання дитини чи учня, дай їм чесну відповідь. Використай запитання, як можливість подивитися на проблему очима дитини чи учня, і вивчити питання разом з ними. В цей час телевізійні програми та новини глибоко обговорюють події штурмів, снайперів, арештів та їхні наслідки. Програми можуть містити кадри з самих подій, включаючи сцени, які не підходять для перегляду дітьми та учнями без супроводу дорослих. Так само діти та учні можуть використовувати інтернет, щоб шукати відповіді на свої питання. Разом з дітьми та учнями бери участь у відборі інформації та стеж за дитячою та учнівською реакцією. Обговорюючи події, пов'язані з «Небесною сотнею», легко робити узагальнення. Як і з багатьма трагедіями, виникає тенденція говорити в загальних рисах; наприклад, звинувачуючи цілу групу за вчинки конкретної людини. Історія «Небесної сотні» – це насправді тисячі окремих історій, і тих, котрі загинули, і тих, котрі зосталися живими, щоб продовжувати їхню роботу. Вибери багато різних конкретних історій, щоб допомогти зрозуміти серцем і розумом події й уникати стереотипів і спрощень. Пізнай самого себе і пам'ятай, що емоції бувають різнимиДитячі та учнівські реакції на події, пов'язані з «Небесною сотнею», можуть бути дуже різні залежно від їх віку, особистості, дійсної або нав'язаної етнічної чи релігійної приналежності, співучасті родичів у подіях, і впливу попередніх травматичних подій. Якщо Ти запримітила нездорову поведінку, таку, як зловживання лікарськими та іншими засобами, самошкодження, знущання – це прояви нездорові, незалежно від обставин, і вимагають професійного медичного втручання. Ти не застрахована від емоцій, викликаних похованням «Небесної сотні». Визнай і зосередься на своїх власних реакціях, почуттях та спогадах. Трагічні події на Майдані не є легкою темою для кожного з нас, не кажучи вже про обговорювання з дитиною чи учнем. Визнаючи свої почуття заздалегідь, а потім ділячись ними чесно зі своїми дітьми та учнями, Ти пропонуєш їм модель, як впоратися з важкими розмовами та створюєш їм безпечне середовище. Якщо події, пов'язані з «Небесною сотнею», викликають у Тебе емоції, якими важко керувати, звернися за професійною допомогою. Завжди підкреслюй надію – «Небесна сотня» з намиТрагічні події на Майдані показали нам найгірше в людях. Але це був також час, коли відбулося багато чудових проявів людяності. Герої були всюди – до, під час та після подій. Шок і печаль смерті принесли зміни і нас зміцнили. Важливо нагадати дітям та учням, що ми завжди будемо згадувати наших Героїв бо «Герої не вмирають». Допоможи своїм дітям та учням усвідомити, як їхнє співчуття та вирозуміння може запобігти майбутнім актам насильництва та незаконним діям, спонукаючи їх висловлювати свої думки стримано і ставитися до людей, які мають інше бачення з повагою та добротою. автор статті: Оксана А. Винницька | |
Переглядів: 999 | |
Всього коментарів: 0 | |