Анкета для вчителів
„Визначення загальної обдарованості дитини”
Чи притаманне дитині:
- інтерес до розумової діяльності;
- компетентність, не властива вікові;
- пошук причин явищ, що спостерігаються;
- допитливість розуму, прагнення відкривати і досліджувати нове;
- різнобічні інтереси та потреба у різноманітній інформації;
- поширені знання;
- хороша пам’ять;
- багата фантазія, уява, винахідливість;
- пристрасть до ігор, що потребують концентрації уваги та мають складні правила;
- вміння самостійно гратись та працювати;
- хороше володіння мовними засобами;
- великий активний словник;
- терплячість у навчанні та заняттях, що відповідають захопленням дитини;
- готовність прийняти участь у додаткових заходах, які підвищують інтерес до навчання (конкурси, олімпіади);
- інтенсивне читання книг, вивчення різноманітних друкованих матеріалів (атласів, словників, енциклопедій);
- глибокий інтерес до наукової літератури;
- захопленість, поличні і світоглядні інтереси;
- колекціонування, проведення інтересів у домашніх умовах;
- почуття гумору, підвищений інтерес до гумористичних малюнків;
- підвищене почуття відповідальності, ретельне виконання обов’язків;
- велика працездатність та прагнення працювати якомога довше;
- швидке оволодіння матеріалом;
- розвинене почуття справедливості;
- швидкість і точність виконання розумових операцій;
- розвинена координація та широкий діапазон рухів;
- демонструє здібності у практичному застосуванні;
- задає багато питань про походження та застосування предметів;
- виявляє незалежність та оригінальність мислення;
- легко пристосовується, активно спілкується, виявляє ініціативу.
Щоб розпізнати спеціальні здібності дитини, можна скористатися тестом – анкетою, розробленою спеціалістами в галузі психології Л. де Хааном і Г.Кафом, яка отримала розповсюдження у США.