Середа, 23.05.2018, 15:35
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Обдаровані діти
Співпраця
Міні-чат
200
Наше опитування
Яку інформацію Ви шукаєте?
Всього відповідей: 16
Статистика
Вхід на сайт
Пошук
Особистий кабінет
Для перегляду мініпрофіля, увійдіть на сайт як користувач.
отримай сертифікат
Події дня
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Ми в мережі
Каталог образовательных сайтов Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів
Наша кнопка
Друзі сайту
Методсовет
Головна » Файли » Конспекти уроків » Українська мова

Урок української мови в 3-му класі на тему "Вправи на визначення роду іменників. Спостереження за родовими закінченнями іменників"
02.02.2017, 20:02

Описание: C:\Users\Lena\Desktop\9b5e3c23201c499fb8c94515eb3a267b_L.jpgМета уроку. Формувати в учнів уміння визначати рід іменників, ознайомити їх із способами розпізнавання роду іменників за родовими закінченнями; розвивати вміння виділяти головне; узагальнювати мовні явища, пізнавальну активність, усне мовлення; виховувати спостережливість, старанність, волю, здатність долати труднощі, любов до братів наших менших-тварин.

Обладнання: Комп’ютер, відеоролик «Харківський зоопарк», картки з малюнками тварин різного роду.

Автор: Лисак Лідія Іванівна, учитель початкових класів Слобожанської гімназії №2 Зміївської районної ради

Завантажити конспект уроку

може тільки зареєстрований користувач!!!

Для завантаження натисніть на пост

"СКАЧАТИ ДИСТАНЦІЙНО"

у лівій верхній частині статті

Хід уроку

І. Мотивація до навчальної діяльності

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

ІІ. Постановка навчальної мети

  • Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож, подорож до місця де можна зустріти багато найрізноманітніших звірів. Уявіть, що ви сьогодні у зоопарку. А щоб дійсно уявити що ми потрапили в зоопарк, я пропоную вам переглянути відеоролик «Харківський зоопарк». Після перегляду я прочитаю вам загадки, а ви намагатиметесь відгадати тварину, яку бачили у відеоролику.

  • ІІІ. Первинне сприйняття та засвоєння нового теоретичного навчального матеріалу

- А тепер діти відгадайте загадки, та зверніть увагу що ми непросто будемо називати тварин, а й намагатимемось визначити рід іменників.

а) Відвідини слона

Давайте відгадаємо до клітки якої тварини ми з вами підходили?

Дуже товсті ноги маю,

Ледве їх переставляю.

Сам високий я на зріст,

Замість носа в мене хвіст. (Слон)

  • Так, правильна відповідь, але треба визначити рід іменника, якщо наприклад СЛОН – це тато, то маму називатимуть (слониха), а їхнього маленького синочка назвуть (слоненятко), правильно, і ми з вами визначили що іменник слон може бути чоловічого, жіночого та середнього роду (вчитель показує сім'ю слонів на малюнку).

Хто щось знає про слона?

(Діти розповідають і ілюструють інформацію підготовлену вдома).

1 учень. Слони стали рідкісними тваринами в Індії, Африці.

В неволі слони живуть 50-60 років. На волі -150-200 років. Слонів буває два види.

2 учень. Індійський слон висотою до 3-х метрів, а довжиною до 7-ми метрів. Проживають в Індії, Бірмі, на Цейлоні, Суматрі.

3 учень. Африканський слон мешкає в Африці. Його вага досягає 7-ми тонн. Ці тварини травоїдні.

б) Відвідини ведмедя.

Влітку медом ласував, 
Досхочу малини мав. 
А як впав глибокий сніг, 
Позіхнув і спати ліг. 
Бачив чи не бачив сни, 
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)

  • Правильно, всі вірно відповіли, а тепер дайте відповідь якого роду цей іменник?

Утворіть від слова ведмідь іменники жіночого роду, середнього роду,

я гадаю що всі ви здогадалися, але давайте ще пригадаймо казку «Маша і три ведмеді» яку ми з вами читали. Хто зможе розказати який рід там мали ведмеді та як їх звали? (Тато-ведмідь - Михайло Іванович, мама – ведмедиця - Настася Петрівна, медвежатко - Мішутка)

  • Молодці, всі ви гарно запам’ятали казку. А хто може розповісти про ведмедів?

4 учень. Найпоширеніші – бурі, чорні, руді ведмеді. Це – хижаки .

Але дуже полюбляють ягоди, корінці, горіхи.

Незважаючи, що вони вайлуваті - вони вправні рибалки,

добре лазять по деревах і знаходять мед.

Фізкультхвилинка «Зоопарк».

По зоопарку ми гуляєм,

(ходьба на місці)

І ведмедя там стрічаєм,

(розгойдування тулуба)

Цей ведмедик клишоногий,

Піднімає по черзі ноги.

(переступання з ноги на ногу).

Попереду із кущів дивиться лисичка,

(діти вдивляються вдалину, тримаючи долоню над бровами)

Ми лисичку обхитрим,

На носочках пробіжим.

(біг на місці на носках)

Ось закінчилася гра –

Нам займатися пора.

(повернення на місця)

г) Відвідини лева.

Пазуристий він, гривастий,

Як збирається напасти,

Рявкне – Ох, і лютий рев,

Відгадали? Так, це … (Лев).

Добре дітки, молодці, а тепер самостійно за малюночком утворіть рід чоловічий, жіночий та середній.

Далі я вам буду читати вірші про різних тварин, а ви мені за малюнками будете називати рід.

д) Знайомство з лисицею.

Прийшла вона з довгим віником

На бесіду з нашим півником

Вхопила півня на обід

Та й замела мітлою слід (Лисиця)

е) відвідини Мавп

На дереві грається,

Вгору піднімається,

На хвості гойдається,

І зветься це малятко

Веселе … (Мавпанятко).

ж) відвідини Тигра

Він такий смугастий,

Він такий кликастий,

Як роззявить пащу: Г-р-р!

Називають звіра … (Тигр).

 

ІV Застосування отриманих знань (самостійна робота)

з) Рідкісні птахи зоопарку.

- А тепер давайте згадаймо що ми бачили на озері. На ньому живе багато рідкісних птахів. Я читатиму вірші про них , а ви запишіть назви птахів у дві колонки.

Чол.р. Жін.р.

  1. В чаплі чорні черевички,

Чапля чапа до водички.

  1. Розгорнув свій хвіст павич,

Вигнув гордо спину ич!

Пера райдужно горять -

Пречудовий цей наряд.

  1. Невеличкий , з кулачок,

Жив в болоті куличок.

Хоч болото те мале,

Куличку жилось не зле.

Він хвалив його як міг,

Бо струмок з болота біг.

А відомо: із струмка

Починається ріка.

  1. Що я почув у високому небі?

О, досі ще я пам'ятаю,

Як у блакиті срібляста лебідонька

Звала лебедину зграю.

  1. Лелеко, лелеко, до осені далеко?

Викрикує на лузі засмагла дітвора

А він веслує в хмарі, з лелечихою в парі

Мовляв, у вирій, друзі, мені ще не пора.

- А тепер давайте перевіримо завдання у товариша, що поруч. (взаємоперевірка)

- Діти, а з чого вилуплюються птахи?

- Яке закінчення має іменник яйце ?

- Якого він роду?

 

V. Підсумок уроку
- Чи сподобалась Вам екскурсія до зоопарку? (Відповіді дітей.)
- Кого з тваринок ми побачили? (Відповіді дітей.)
- Чи всі завдання виконали без помилок? (Відповіді дітей.)
- Які завдання найцікавіші? (Відповіді дітей.)
Наш урок закінчено. Дякую за активну працю. (Нагородження наліпками з тваринами найактивніших учнів).

(Оцінювання).

VІ. Домашнє завдання. Стор.130, вправа №312.

Категорія: Українська мова | Додав: lidialusak
Переглядів: 385 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar