Субота, 20.04.2024, 08:13
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Обдаровані діти
Співпраця
Міні-чат
200
Наше опитування
Яку інформацію Ви шукаєте?
Всього відповідей: 21
Статистика
Вхід на сайт
Пошук
Особистий кабінет
Для перегляду мініпрофіля, увійдіть на сайт як користувач.
отримай сертифікат
Події дня
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Ми в мережі
Каталог образовательных сайтов Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів
Наша кнопка
Друзі сайту
Методсовет
Головна » Файли » Конспекти уроків » Основи здоров'я

"ХАРЧУВАННЯ І ЗДОРОВЯ"
03.04.2016, 10:51

Тренінг в початкових класах
Мета: формувати поняття про необхідні складові продуктів харчування підлітків і розкрити зміст поняття «йододефіцит» і ознайомити учнів з профілактикою цього стану; розвивати логічне мислення при складання схем і в груповій грі «Смачного», відповідності калорійності харчування до інтенсивності фізичного навантаження; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я шляхом свідомого вибору власного харчового раціону.

Хід заняття
1. Повідомлення теми і мети
Тільки-но прийшов зі школи –
Поспішаю вже до столу,
Бо зі школи довгий шлях ,
300 метрів, просто жах!
Щоби скоротить дорогу
Взяли з другом по хот-догу.
Ми їх на ходу жували,
«Пепсі-колу» попивали.
Та бурчить у животі…
Знаю – вдома на плиті
Плов лишився від сніданку
(готувала мама зранку,
Й наказала: «Пам’ятай,
В холодильник заховай!»).
Та підвів мене будильник,
Де ж згадать про холодильник
Поки гріється обід
Хоч чайку напитись слід,
Ще й халвою закусити.
Зразу ж телика включити,
Бо дивитись бойовик
Я з тарілочкою звик.
Зникла їжа із тарілки,
Я й не зчувсь, як схрумав стільки!
Любі друзі, поясніть,
Чом мене живіт болить?
Дати відповідь на це запитання нам допоможе сьогоднішнє заняття.
У збереженні здоров'я не останнє місце займає харчування. Давайте з’ясуємо, для чого ми їмо.
2. Вправа «Незакінчене речення»: Ми їмо, щоб…
• щоб жити;
• щоб рости;
• щоб підтримувати своє здоров’я і добре себе почувати;
• щоб одержати різні поживні речовини та вітаміни, енергію для роботи та розваг.
3. Повідомлення учнів.
Перш за все, давайте з`ясуємо, що ж таке раціональне харчування. Назва походить від латинського «Rationalis» - розумний. Це фізіологічно повноцінне харчування здорових людей, яке є різноманітним і збалансованим по всіх компонентах. Раціональне харчування слід розглядати як один з головних складників здорового способу життя, як один з чинників продовження активного періоду життєдіяльності.
Щодня споживайте різні продукти:
• фрукти;
• овочі;
• хліб, крупи, зернові продукти;
• молоко, птицю, рибу, яйця;
• бобові (горох і квасолю).
Ваш щоденний раціон має бути різноманітним, оскільки:
• фрукти та овочі – джерело вітамінів, особливо А та С;
• хліб, крупи й зернові продукти містять вітаміни групи В;
• м'ясо – джерело білків, жирів, заліза та інших мінералів, воно містить тіамін і вітамін В 12;
• молочні продукти містять найбільшу кількість кальцію.
Найбільш небезпечними для здоров’я людини є такі продукти:
• картопляні чіпси й картопля фрі (містять суміш вуглеводів і жиру, смакові домішки);
• солодкі батончики на зразок «Снікерса», «Марса» тощо (велика кількість цукру, різні хімічні домішки);
• солодкі газовані та ароматизовані напої і кола, лимонад, консервовані соки;
• сосиски, сардельки, варена ковбаса, паштет та інші продукти з так званими прихованими жирами (сало, внутрішній жир, свиняча шкіра тощо), які становлять 40% ваги продуктів, але маскуються під м'ясо за допомогою смакових домішок;
• консервовані м’ясні та овочеві продукти із застосуванням оцту та інших консервантів.
4.Вправа – криголам: «Я вмію смачно приготувати… Це здорово!»
5. Робота в групах.
- Створити певні рекомендації щодо того, як потрібно харчуватись.
Щоб бути здоровим, у щоденному харчуванні дотримуйтесь таких правил:
• Їжте різноманітні продукти.
• Підтримуйте нормальну вагу.
• Обирайте нежирну їжу з низьким вмістом холестерину.
• У своєму раціоні надавайте перевагу овочам, фруктам і крупам.
• Цукор і сіль уживайте помірно.
• Уникайте вживання рафінованої олії, маргаринів та продуктів із їх вмістом (майонез, печиво, чіпси, тістечка та інше), особливо після їх термічної обробки.
• Щодня їжте сирі ( не солоні) горіхи (3 – 5 шт.).
• Вживайте сумісну їжу, яка складається з овочів і продуктів із умістом невеликої кількості білка або крохмалю.
• Між прийомом їжі різних видів має минути не менше: 15 хв. – після фруктів; 1 год. – після крохмалю; 2 – 3 год. – після білка.
• Пийте води не менше, ніж 1,5 літра на день.
• Вечеряти рекомендується не пізніше, ніж за 2 години до сну. В ідеалі до моменту засинання шлункове травлення повинне закінчитись і їжа в основному має перейти в кишечник.
• Бажано виключити чи обмежити вживання десертів. Солодке після прийому основної їжі викликає бродіння в шлунково-кишковому тракті.
• Після їжі небажано відразу братися за роботу, тим більше важку. Краще хвилин 20-30 відпочити, але не спати.
• З м’ясною їжею потрібно вживати якомога більше зелені й овочів, але не картоплі та макаронів.
• Не рекомендується їсти в стані втоми, перед роботою, коли ви змерзли чи перегрілися, стурбовані, схвильовані, повні страху чи гніву, при болях і лихоманці.
• Використовувати йодовану сіль.
6.Розповідь вчителя про значення йоду для організму.
Організму підлітка необхідно 150 мкг йоду в день. За 70 років життя загалом набирається 5 грам. Його нестача викликає уповільнення росту, порушення розумового і психічного розвитку, «кретинізм», а також призводить до збільшення щитоподібної залози, «зобу».
- А хто може показати, де знаходиться щитоподібна залоза?
Чимось вона нагодує щит, тому, і дістала таку назву. У разі недостачі йоду, доросла людина відчуває слабкість, сонливість, сухість шкіри, негативну чутливість до холоду.
- А чим страшна нестача йоду для організму дитини?
Учені в усьому світі дійшли висновку, що найоптимальніший продукт для йодування – сіль.
- Як ви вважаєте чому?
Майже всюди сіль вживають щодня протягом року. Отже, вживання йодованої солі дасть можливість забезпечити організм необхідною кількістю йоду і в такий спосіб уникнути захворювань, пов'язаних із дефіцитом йоду в організмі. 90% йодованої солі в Україні виробляє державне підприємство «Артемсіль» у Донецькій області.
6. Підведення підсумків.
Притча про крамницю бажань.

Одній жінці приснився дивний сон. На вулиці незнайомого міста – крамниця з вивіскою: «Тут здійснюються ваші мрії». Заходить жінка до крамниці, а за прилавком – сам Господь Бог. Жінка запитала:
- Чи справді я тут можу одержати все, чого забажаю?
- Звичайно!
– Тоді я хочу здоров'я собі і своїм близьким, успішну кар’єру, хороших друзів, достаток…
Бог простягнув жінці малесеньку торбинку.
- Як, я хочу так багато, а торбинка така маленька? Невже все це там помістилось?
- Хіба ти не знаєш? Ми продаємо лише насіння, а що з нього виросте – залежить лише від тебе.
- Який висновок з цієї притчі ми можемо зробити відповідно до теми сьогоднішнього заняття? (висловлювання по колу).
7. Завершення тренінгу: стати в коло, взятися за руки і проказати тричі: «Хай нам завтра пощастить!»

Для завантаження файлу Ви маєте зареєструватися!

Категорія: Основи здоров'я | Додав: Tasya2488 | Теги: здоров'я, Харчування, безпека життєдіяльності
Переглядів: 1151 | Завантажень: 7 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
avatar
0
1 karpitsckayae • 11:03, 03.04.2016
Чудовий матеріал! Дякую! flower
avatar